Laten we beginnen bij het begin - Reisverslag uit Calgary, Canada van Anne - WaarBenJij.nu Laten we beginnen bij het begin - Reisverslag uit Calgary, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

Laten we beginnen bij het begin

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 Augustus 2014 | Canada, Calgary

Dit reisverslag is bedoeld om jullie, lieve lezers thuis, ook fijn te laten meebeleven met mijn reis en leven in Vancouver. Ik ga heel hard mijn best doen, om zodra ik de afgelopen twee weken heb geschreven, iedere twee weken een update hierop te zetten. Ik beloof niks! Maar ga het wel proberen. Ik zal de meeste foto's wel op facebook zetten, denk ik, dus zal ik me in dit reisverslag zoveel mogelijk beperken in foto's. Genoeg om een indruk te geven en aan te sluiten bij mijn verhaal, dat sowieso.

Dag 1 en 2: Calgary en Banff
Met de vliegtuig reis zal ik jullie niet vervelen (saai, lang, maar geen problemen), dus start ik meteen in Calgary.
Calgary is een redelijk grote stad (naar Canadese standaarden) met veel hoge flats en beton. Zeker niet de mooiste stad op aarde, maar wel schoon en ruim opgezet. Dat ruim opgezet lijkt voor alles te gelden in Canada, ik heb in de bus van het vliegveld naar mijn hotel mijn ogen uitgekeken. Het leek net of ik door een Amerikaanse film heen reed, jeweetwel van die suburban straten met losstaande lage huizen met veranda's, waar onder de schaduw van de bomen aan weerszijde de SUV's langs de weg staan geparkeerd. Verder is ook alles een maatje groter dan in Nederland, de auto's, de wegen en vooral de large koffiebekers.
Eenmaal in het hotel aangekomen, hoor ik dat mijn kamer/tentgenoot voor de komende twee weken net voor mij aangekomen is. Haar naam is Gen en ze komt uit Australië. We blijken goed te klikken, dus dat is fijn.
In de avond hebben we de eerste bijeenkomst, om elkaar en de gids te leren kennen. Onze gids is Ryan, uit Toronto, een nog hele jonge gast (22), maar super enthousiast en met enorm veel energie (wellicht mede dankzij het formaat van de koffie's). De rest van de groep bestaat op mij en Gen na uit Duitsers en Engelsen, wat in het begin wel een beetje voor tweedeling in de groep zorgt. Niet op een negatieve manier ofzo, alleen de Duitsers spreken onderling Duits en de Engelsen blijken allemaal toevallig uit hetzelfde gebied te komen uit Engeland, dus er zijn een hoop gesprekken over 'ken jij die en die' en 'ben jij daar geweest'? Gelukkig is iedereen beter geïntergreerd na twee dagen en is het verschil tussen Duitsers, Engelsen en Non-Duits/Engelsen vrijwel niet te merken.

De dag daarna vertrekken we eigenlijk meteen naar Banff, met eerst nog een tussenstop bij de Farmer's Market om ontbijt te halen. Dat is ook de eerste keer ooit dat ik bij een Tim Hortons binnen ben geweest, bekend voor zijn matige koffie, heerlijke donuts en, belangrijkst van allemaal, wifi. Farmer's Market is leuk, stalletjes met van alles en nog wat, waaronder al het eten dat je maar kan bedenken. Toen zijn we doorgereden met een korte tussenstop om voor mij en Zoë slaapzakken op te halen. Ik heb uiteindelijk een slaapzak gekocht die tot -7 gaat, wat meer dan voldoende bleek.
Op de campsite hebben we voor de eerste keer de tenten opgezet, gelukkig niet ingewikkeld, en zijn we in drie teams verdeeld om de nodige klusjes eerlijk te verdelen per dag:
- Team Hot and sweaty: de kookploeg
- Team Down and dirty: inpakken en uitpakken trailer
- Team Wet and soapy: Afwasploeg
Iedere dag wordt je op een ander team gezet, al wel altijd met dezelfde mensen. Dit systeem werkte aardig, al hielpen veel mensen ook wanneer dat niet hoefde en verwaterde zo het een beetje aan het eind van de reis.
Toen op weg gegaan naar de gondola van Banff die de berg daar op gaat (vraag me niet welke berg). Mooi uitzicht en een aardige wandeling naar beneden. Daarna zijn we gaan eten in Banff en toen op tijd naar bed gegaan om de ochtend daarna fris en fruitig aan het ontbijt te zitten om 7.30.

Foto's van dit alles heb ik niet (nou wel op mijn wegwerpcamera, maar niet online), aangezien mijn camera de vliegtuigreis niet overleeft heeft en ik dus een nieuwe moest kopen en dat pas de volgende dag in Banff kon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Omdat ik te lui was om alles op facebook te zetten en ik nu een paar dagen per keer kan uploaden ;)

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 6501

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2014 - 20 December 2014

Calgary - Vancouver

Landen bezocht: