Wind, regen en pompoenen - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Anne - WaarBenJij.nu Wind, regen en pompoenen - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Anne - WaarBenJij.nu

Wind, regen en pompoenen

Blijf op de hoogte en volg Anne

31 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Seattle

Mijn laatste update is alweer een tijdje geleden en sindsdien heb ik veel gedaan en weinig tijd gehad om iets te schrijven, dus hierbij een korte samenvatting van de afgelopen twee weken.

Ten eerste is het weer nu definitief veranderd naar echt herfstweer, op dit moment lijkt het of de hemel naar beneden komt en dat is hier zo'n beetje de trend. Of het regent heel hard of het is droog. De bomen zijn wel heel mooi in al hun herfstkleuren.

Twee weken geleden was mama hier gezellig op bezoek en ondanks slechte weersvoorspellingen viel het uiteindelijk allemaal heel erg mee. Alleen de Whalewatching tour ging niet door vanwege het weer, maar de rest van de dagen hebben we veel gewandeld en vrijwel geen regen gehad. Dus ik heb eindelijk Lynn Canyon gedaan en we zijn naar een fish hatchery geweest om naar de zalmen te kijken. In het Aquarium hebben we gecompenseerd voor het gemiste whalewatching en dolfijnen, beluga's en super schattige zeeotters gezien.

Afgelopen weekend heb ik in Whistler doorgebracht en voor zij die de foto's op facebook hebben gezien is er weinig te vertellen. Voor de facebooklozen onder de lezers is dit een korte samenvatting: Bergen, sneeuw, lekker wandelen, prachtige herfstkleuren, sneeuwpoppen, modder, meren, bomen, eekhoorns. O en studeren in de bieb op de zaterdag (het regende toch de hele dag), maar daar werd ik prompt voor beloond; gratis boeken die uit de collectie van de bieb gingen. Blijheid :)

En gisteren zijn Kali en ik helemaal naar Seattle gereden (en weer terug) voor een booksigning van het nieuwe boek van de geweldige Patrick Rothfuss. Mijn vooroordelen over de Amerikaanse grens werden bevestigd toen ik "for a quick stamp" naar binnen moest. Één uur, tallloze vragen en al mijn vingerafdrukken later konden we eindelijk verder. Ik heb wel illegaal appels Amerika ingesmokkeld en later weer terug gesmokkeld naar Canada. Há, take that America!
De booksigning was tof, Rothfuss is een goede spreker met veel humor en er werd rekening gehouden met de mensen die van ver kwamen, dus uiteindelijk waren we op tijd weer op weg naar Vancouver.Verder op de terugweg nog wat UFO's gezien, maar dat hadden we kunnen verwachten; we zien immers altijd in films dat aliens alleen de VS bezoeken.

Vanavond vieren we Halloween en zo dadelijk gaan we met Deens een Deense horrorfilm kijken. Dus een griezelige Halloween iedereen en tot de volgende update!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Omdat ik te lui was om alles op facebook te zetten en ik nu een paar dagen per keer kan uploaden ;)

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 6488

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2014 - 20 December 2014

Calgary - Vancouver

Landen bezocht: