Eerste week UBC - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anne - WaarBenJij.nu Eerste week UBC - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

Eerste week UBC

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 September 2014 | Canada, Vancouver

Jeej, ik ben nu officieel bij met mijn blog! Er was wat verwarring over mijn vorige post (sorry was de data vergeten), maar ik zit vandaag precies een week in mijn kamer op campus. Daarvoor heb ik nog een paar dagen in Jericho Beach Hostel doorgebracht, maar daar is niet veel spannends gebeurt. Nou ja ik ben een doedelzak spelende man met alleen een kilt aan tegen gekomen in the middle of nowhere in het Pacific Spirit Park waar ik was gaan wandelen, maar verder niks.

U...B...C.....UBC's the place to be!

(T)huis: Mijn kamer is nog erg leeg (zie foto's), maar ruim en comfortabel. Als het goed is is er ergens komende week een posterverkoop in de bookstore, zodat ik mijn muren wat kan opleuken, dan lijkt het allemaal meteen wat minder wit.
Voor de rest is het huis netjes, redelijke grote keuken, woonkamer en badkamer. Mijn huisgenoten (op dit moment 2, aangezien de derde nog steeds niet aangekomen is) zijn denk ik aardig, maar laten zich niet veel zien. Wel mag ik onbeperkt gebruik maken van hun potten en pannen, wat een grote plus is. De afgelopen week ben ik zelf ook niet veel thuis geweest, want de eerste week is druk en licht hectisch.

Imagine Day: is de officiële introductie dag voor eerstejaars en exchange students. Het was de bedoeling dat we de hele dag de campus zouden verkennen, af en toe naar binnen te gaan voor informatie over visa, ziektekostenverzekering etc., en langs allerlei tentjes te lopen van clubs, organisaties en andere dingen om lid van te worden. Dit viel letterlijk in het water toen het heel Imagine Day regende (uiteraard was en is het voor de rest van de week prachtig weer, met vandaag 28 graden), maar we hebben uiteindelijk nog wel wat gratis koekjes kunnen scoren en pennen enzo.

AMS First week: AMS is de algemene studentenvereniging die het hele jaar door activiteiten organiseert en er vóór de studenten is. Vooral de eerste week zijn ze erg actief om te zorgen dat iedereen een goed begin van het schooljaar heeft. De zondag na verhuisdag was er een Improvisatie show, waar ik met mensen, die ik via de exchange students facebookpagina had gevonden, heen ben gegaan en de maandag was er een welkoms-BBQ vanuit Fairview (zo heetten de soort woningen waar ik in zit) met daarna een outdoor-movie (Monsters University)waar ik met dezelfde mensen heen ben geweest.
Gisteren zijn we lekker naar Jericho Beach gegaan, een fijn strand redelijk in de buurt van de campus. Het is een hele gezellige groep mensen en ook nog eens etnisch verantwoord, we zoeken alleen nog iemand uit Afrika en dan hebben we alle continenten!

Vakken: De vakken die ik nu doe lijken allemaal heel leuk, met enthousiaste docenten die graag actief met ons willen werken aan projecten en we hebben een hoop eigen inbreng. Dit betekent wel dat de vakken meer tijd kosten dan ik gewent ben, en ik moet nog even in het schoolritme terug komen.

Verder: Vandaag mijn favoriete aankoop en meest gehate aankoop gedaan: Fiets (jeej) met de verplichte helm (uh).

En dat was het wel zo'n beetje voor nu denk ik. We hebben ondertussen een gezamenlijke bucketlist gemaakt van ongeveer een meter lang, dus ik heb nog veel dingen om naar uit te kijken, waaronder een Long-Boat race over een paar weken :)

  • 09 September 2014 - 09:13

    Mathijs:

    Verplichte helmen :(

  • 21 September 2014 - 06:41

    Anne :

    I know! Ik ben Nederlands, ik zou geen helm hoeven moeten dragen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Omdat ik te lui was om alles op facebook te zetten en ik nu een paar dagen per keer kan uploaden ;)

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 6485

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2014 - 20 December 2014

Calgary - Vancouver

Landen bezocht: