Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Anne - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 Oktober 2014 | Canada, Vancouver Island

We hebben afgelopen weekend doorgebracht op het prachtige Vancouver Island, om even te kunnen ontspannen tussen onze midterms door. Niet dat ik die echt heb, de meeste van mijn vakken doen er niet aan, maar goed laten we doen alsof.

De heldin van de trip was Charlotte die alles geregeld en haar geweldige ouders bij wie we de eerste avond in de tuin mochten kamperen én van wie we de auto mochten lenen én die ook nog eens een heerlijk ontbijt voor elf man op tafel toverden in de ochtend.

Om op Vancouver Island te komen neem je eerst een bus, dan nog een bus en stap je vervolgens in Horseshoe bay op de ferry. De ferry duurt ongeveer anderhalf uur en die tijd hebben we doorgebracht met eten en naar buiten staren in de hoop orka's te zien (helaas, ook deze keer niet). Het uitzicht zelf is ook geen straf, met een mooie zonsondergang en bergen gehuld in mist en wolken die aan de horizon verschijnen. Na de verplichte Titanic scene met Emily hebben we boven op het schip gezeten en tevreden gewacht tot we aankwamen.

Charlotte's ouders wonen op nog geen 10 minuten rijden van de ferryterminal en na wat gehannes met tenten en luchtmatrassen die net niet pasten waren we allemaal gesetteld en hebben we het kampvuur aangestoken. S'mores kunnen niet achterwege blijven bij een Canadees kampvuur en we hebben gezellig wat spelletjes gespeeld tot dat we niet al te laat naar bed gingen. We moesten namelijk vroeg op om naar Victoria te gaan.

En dat lukt min of meer... Charlotte's moeder had om half 8 een ontbijt bestaand uit wafels, maple syrup, bacon en ijs (ja, ijs je leest het goed) klaar staan, wat blijkbaar een normaal ontbijt is hier. Wij als meisjes die er altijd zo lang over doen volgens de jongens (huh je trekt toch gewoon wat kleding aan en poetst je tanden) stonden al lang en breed klaar toen de jongens nog uit bed moesten komen, dus uiteindelijk waren we later op weg dan gepland. Maar we kwamen rond half twaalf toch in Victoria aan en zijn we eerst naar een park in de buurt gegaan om even te ontspannen en naar het strand te lopen. Daarna zijn we linea directa een food court in gelopen opzoek naar lunch. Dat duurde langer dan gepland, voornamelijk weer door de jongens die ongelofelijk veel eten (ja, ik heb het over jou Rob. Een heel wokgerecht en dan nog een burger is niet normaal als lunch).

Op de weg naar buiten echter zijn Charlotte, Mariana en ik de jongens en Emily and Kali verloren, en toen maar op eigen houtje doorgegaan naar het BC Royal museum. Hier was namelijk een tijdelijke tentoonstelling over Vikingen naast de normale natural history en first nations tentoonstellingen. Daarna zijn we naar het Fairmont hotel geweest om te zien hoe mensen met geld op vakantie gaan en ons te verbazen over de prijzen voor een kop thee daar. Toen maar richting Chinatown vertrokken waar een theewinkel zit die goede thee heeft (ook redelijk prijzig), en gratis proefmonsters voor je inschenkt. London Fog is verbazingwekkend lekker.

Voor het avondeten hebben we de rest weer opgezocht en hebben we ingecheckt in ons hostel. We waren de enigen op onze slaapzaal waar in totaal 22 mensen inpassen, dus dat was erg fijn. Die avond zijn we naar het Bord Game café gegaan, in eerste instantie voor Cards against Humanities. Die bleek al bezet toen we aankwamen, dus we hebben wat andere spelletjes gespeeld en dat was heel erg gezellig.

De zondag hadden we afgesproken dat ieder zijn eigen ding zou doen, en Mariana, Charlotte en ik zijn wezen wandelen in een nabijgelegen park met twee mooie meren. Toen zijn we nog even met de auto langs het kasteel van Victoria, wat er een beetje uitziet als een sprookjeskasteel en dus niet echt oud is, en de rijke buurt, gewoon om afgunstig naar villa's met het mooiste uitzicht op aarde te kijken.

Toen was het snel weer terug naar Nanaimo naar de ferry, en ondanks onze best pogingen mistten Zack en Charlotte alsnog de ferry, aangezien zij nog de huurauto moesten terugbrengen. Vanuit de ferry op de terugweg heb je een geweldig uitzicht op Vancouver en UBC, maar helaas zag mijn camera dat wat anders, dus lijkt het op de foto iets minder spectaculair.

Eenmaal terug in Horseshoe bay zijn we, na all-you-can-eat fish-and-chips (best in town!), op de bus gestapt terug naar UBC, huiswerk en andere verantwoordelijkheden. Ach het leven is zwaar.